فضیلت8 - خوشابحال شیعیان علی علیه السلام
فضیلت8 - خوشابحال شیعیان علی علیه السلام

  خوش به حال شیعیان علی (ع)
عماد الدين طبرى در كتاب بشارة المصطفى نقل مى كند كه روزى پيغمبر اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم) بسيار شاد و خرم وارد بر امير المؤ منين (عليه السلام) شد بر او سلام كرد. جواب داد. على (عليه السلام) عرض ‍ كرد يا رسول الله (صلى الله عليه و آله و سلم) هيچگاه نديده بودم مانند امروز شاد و خرم باشيد. فرمود آمده ام تو را بشارت دهم. يا على در اين ساعت جبرئيل بر من نازل شد، گفت خداى سلامت مى رساند و مى گويد على را بشارت ده شيعيان مطيع و عاصيش اهل بهشتند.
همين كه على (عليه السلام) اين سخن را شنيد به سجده افتاد آنگاه دست بسوى آسمان دراز نموده عرض كرد پروردگارا! گواه باش بر من كه نيمى از حسنات خود را به شيعيانم بخشيدم.

امام حسن (عليه السلام) نيز همين كار را كرد. امام حسين (عليه السلام) هم گفت خدايا گواه باش من هم نصف حسنات خود را به شيعيان پدرم بخشيدم.

پيغمبر اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: شما از من سخاوتمندتر نيستيد من نيز نيمى از حسنات خود را به شيعيان على بخشيدم .

خداوند خطاب كرد: كرم شما از من بيشتر نيست من تمام گناهان شيعيان على را بخشيدم و آمرزيدم.
روضات الجنات ، ص 591.



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: فضائل امیرالمومنین(ع)، ،
نویسنده : مهدیار
تاریخ :